علائم تیروئید کم کار در زنان چیست؟

دسته‌بندی مقاله: مقالات
آشنایی با علائم تیروئید کم کار در زنان

در این مقاله علائم تیروئید کم کار در زنان را بشناسید

بر‌اساس آمار منتشر شده از هر 100 نفر دو نفر به کم کاری تیروئید مبتلا هستند. کم کاری تیروئید بیشتر در زنان و در هر سنی ممکن است مشاهده شود. البته ابتلا به این بیماری در بین مردان نیز وجود دارد؛ اما شیوع آن در خانم‌ها بیشتر است. به‌همین دلیل مهم است که علائم تیروئید کم کار در زنان را بشناسیم. ما این مقاله را برای شما نوشته‌ایم تا با تشخیص زودهنگام علائم تیروئید کم کار در زنان از ابتلا به مشکلات شدید جلوگیری کنید.

سیکل قاعدگی نامنظم از علائم کم کاری تیروئید

سیکل قاعدگی نامنظم یکی از علائم کم کاری تیروئید در زنان محسوب می‌شود. زمانی‌که تیروئید کم کار باشد، ترشح هورمون‌ها به‌اندازه کافی انجام نشده و  همچنین تخمک‌گذاری به‌درستی صورت نمی‌گیرد. ترشح هورمون‌ها برخی از عملکردهای بدن همچون سیکل قاعدگی را دچار اختلال می‌کند.

در نتیجه کم کاری تیروئید در زنان ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی همچون ناباروری و اختلال در رشد جنسی شود. کم‌کاری تیروئید ممکن است منجربه سیکل قاعدگی نامنظم یا خونریزی شدید هنگام قاعدگی شود. اگر دوران قاعدگی سنگینی دارید با مصرف ویتامین سی نیچرز پلنتی می‌توانید به جذب آهن و تقویت عمومی بدنتان کمک کنید.

برهم خوردن سیکل قاعدگی از نشانه‌های کم‌کاری تیروئید

افسردگی؛ از علائم کم کاری تیروئید در زنان

ابتلا به افسردگی علل متنوع و مختلفی دارد؛ اما بعضی مواقع افسردگی ممکن است علائم کم کاری تروئید در زنان باشد. با وجود تحقیقات فراوان هنوز متخصصان موفق نشده‌اند ارتباط بین افسردگی و کم کاری تیروئید را به‌طور دقیق توضیح دهند. معمولا افرادی که به کم‌کاری تیروئید دچار هستند، علائمی هم‌چون خستگی، مشکل در تمرکز و تنبلی را تجربه کرده و ساعت خواب آن‌ها افزایش می‌یابد. همه این موارد می‌توانند منجر به افسردگی شوند.

اختلال ترشح هورمون‌ها در کم‌کاری تیروئید، می‌تواند یکی دیگر از دلایل بروز افسردگی در زنان باشد. زنان می‌توانند با مصرف انواع مولتی ویتامین‌ها ترشح هورمون‌های بدنشان را متعادل‌تر کرده و از این رو از افسردگی نیز جلوگیری کنند. برند نیچرز پلنتی انواع مولتی ویتامین عالی برای زنان را تولید کرده و به داروخانه‌های سراسر کشور عرضه می‌کند. شما می‌توانید این نوع مولتی ویتامین‌ها را مشورت پزشک تهیه و مصرف کنید.

افسردگی یکی از علائم تیروئید کم کار در زنان 

چاقی و افزایش وزن از علائم تیروئید کم کار در زنان

در صورت ابتلای زنان به کم کاری تیروئید، میزان سوخت‌وساز پایه بدن (BMR) کاهش می‌یابد. در نتیجه بیمار افزایش وزن را تجربه خواهد کرد. میزان افزایش وزن در افرادی که کم‌کاری تیروئید شدید دارند، بیشتر است. تجمع آب و نمک عمده‌ترین دلیل افزایش وزن در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید محسوب می‌شود. معمولا مبتلایان به کم‌کاری تیروئید افزایش وزن 2 تا 5 کیلوگرمی را تجربه می‌کنند.

در‌صورتی‌که برای کاهش وزن رژیم گرفته‌اید، با مصرف مکمل تقویت عمومی بدن مثل مولتی ویتامین مینرال می‌توانید ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد‌نیاز بدنتان را تامین کرده و به سلامت عمومی بدنتان کمک کنید.

ارتباط کم کاری تیروئید و افزایش وزن در زنان 

ارتباط کم کاری تیروئید و بالا رفتن کلسترول خون

یکی دیگر از علائم تیروئید کم کار در زنان، بالا رفتن کلسترول خون است. وجود هورمون‌های تیروئیدی برای ساخت و تجزیه کلسترول امری ضروری محسوب می‌شود. در نتیجه اگر سطح هورمون تیروئید پایین باشد، کلسترول LDL در بدن تجزیه نخواهد شد. همین موضوع باعث می‌شود که شاهد انباشته شدن کلسترول LDL در خون باشیم.

اگر در کنار افزایش کلسترول مواردی همچون پوکی استخوان، ریزش مو یا کم خونی را تجربه می‌کنید، با مصرف بهترین مولتی ویتامین برای زنان جوان می‌توانید  ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدنتان را تامین کنید.

ارتباط تیروئید کم کار و نازک شدن و ریزش مو در زنان

ریزش روزانه 50 تا 100 تار مو یک امر کاملا طبیعی است. همه ما روزانه مقداری مو از دست می‌دهیم که با رشد موهای جدید جایگزین می‌شوند؛ اما اگر شاهد ریزش غیرطبیعی موهایتان بودید، شاید به کم کاری تیروئید دچار شده باشید. در‌صورت شدید بودن مشکل تیروئیدی و درمان نشدن آن، شاهد ریزش مو خواهید بود. زمانی رشد موها دچار اختلال می‌شود که تعادل هورمون‌ها، به‌خصوص هورمون‌های تیروئیدی (T3 و T4) به‌هم بخورد. در این صورت ریزش مو بدون جایگزینی موهای جدید اتفاق می‌افتد. همین موضوع باعث می‌شود که شاهد نازک شدن تدریجی موهای سر و ابرو باشیم.

در صورت ابتلا به کم‌کاری تیروئید برای پیشگیری از ریزش مو از مکمل پوست و مو زینک کمپلکس و اولترا بیت استفاده کنید.

ریزش مو از علائم کم کاری تیروئید در زنان 

ضعف و خستگی از شایع ترین علائم تیروئید در زنان

احساس خستگی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما علت خاصی برای ضعف و خستگیتان پیدا نمی‌کنید، یکی از علائم تروئید در زنان است. به‌عنوان مثال اگر بعد از استراحت شبانه و چند ساعت خواب کافی همچنان احساس خستگی می‌کنید، احتمالا به کم کاری تیروئید مبتلا شده‌اید.

برای کاهش درد مفاصل توصیه می‌کنیم کپسول سلادرین و کپسول بورون به‌عنوان بهترین قرص تقویت استخوان و مفاصل را مصرف کنید.

ضعف و خستگی در زنان از علائم شایع کم کاری تیروئید

با تشخیص زودهنگام علائم کم کاری تیروئید در زنان از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنید

بسیاری از مواردی که در بین علائم کم کاری تیروئید در زنان قرار می‌گیرند با علائم بسیاری از بیماری‌ها مشترک هستند. اگر چند مورد از این علائم را به‌طور هم‌زمان مشاهده کردید، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. پزشک با بررسی سابقه پزشکی شما و انجام معاینه فیزیکی شما تشخیص می‌دهد که آیا به کم کاری تیروئید دچار شده‌اید یا خیر. برای تشخیص دقیق انجام آزمایش خون و آزمایش تصویربرداری هم توصیه می‌شود.

در صورتی‌که به تیروئید کم کار دچار شده باشید، مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها برای تقویت پوست و مو، استخوان و مفاصل، جبران کم خونی و کمک به سلامت عمومی بدن را جدی بگیرید. برای تهیه و مصرف مولتی ویتامین به تجویز نسخه پزشک نیاز ندارید؛ با این حال بهتر است برای انتخاب مکمل مناسب با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید. انواع مکمل‌های مناسب برای زنان در نیچرز پلنتی تولید می‌شود و در داروخانه‌های معتبر قابل‌دسترس است. شما از چه مکملی استفاده می‌کنید؟ در قسمت نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات و دیدگاه‌ها

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “علائم تیروئید کم کار در زنان چیست؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق مادی و معنوی اين وب‌سايت برای شرکت افق تدبیر سلامت است.